Autor: sinisa.turina@zg.tel.hr (Danijel Turina)
Datum: 1997-08-03 12:15:10
Grupe: hr.fido.religija
Tema: Re: Pridji svom ucitelju
Linija: 223
Message-ID: 33e4591e.16986615@news.tel.hr

X-Ftn-To: Jadran Mladinov

Jadran.Mladinov@helicom.fido.hr (Jadran Mladinov) je napisao:
>"T>I zato bi Ga trebao biti problem pitati nesto? ccc... :(
>
>        :) Meni da, ne bavim se mistikom, pa mi komunikacija te vrste
>        nije zanimljiva. No dopustam da je tako nesto moguce, iako
>        dokazi u prilog tome ne boluju od obilnosti.

Ne bavis se Ti s puno stvari, iako bi bilo dobro da se bavis. S druge
strane bavis se s jako puno stvari kojih bi se bilo jako dobro
ostaviti sto prije.

>        ovom slucaju koji sada pokusavamo natezati. Bez zelje za
>        vulgarnoscu, zelim reci da me uopce ne zanima mozes li ti desnom
>        nogom pocesati lijevo uho, a da te pri tom golica u trtici i
>        kojim vjezbama to postici, ali me itekako zanima gdje je uzrok
>        tome. Nazovimo to temeljnom filozofijom (ili nekako drugacije),
>        ali odatle mozemo poceti.

Uzrok? Ti bi htio znati moju pozadinu? Na zalost, bojim se da me Ti ne
mozes shvatiti. Uopce nikako. 

>"T>> "T>Ne znam ja zasto me mrzis (zapravo nije bas ali necemo sad o tome),
>"T>>         Opet ti o mrznji. Nisi li mozda pomalo paranoican? Rekoh da te
>"T>Mozda, ali to ne znaci da sam u krivu. Da toliko ne mrzis sebe, svoje
>"T>ucitelje i svete spise, ne bi meni pristupao ovako nego drugacije.
>
>        Bas si na krivom putu. Osim sto sam radoznao, nemam negativnog
>        stava prema religijama i raznoraznim vjerovanjima, posebno ne
>        prema religioznim djelima, koje stovise smatram kulturnim
>        temeljima covjecanstva.

To je negativan stav prema religiji. Pozitivan stav prema religiji je
predanost Bogu.

>"T>Ne postoji virtualni pisac. Iza mojih tekstova postoji vrlo stvarna podloga
>"T>u vidu vrlo stvarne osobe s imenom i prezimenom. A i iza te osobe postoji
>"T>nesto.
>
>        Hm, ovo je zanimljivo razmisljanje iako malo sturo. Dobro, svako
>        pisano djelo ima svog autora, no po mom misljenju ono je odraz
>        njegovog duhovnog, a ne fizickog stanja koje bi mogli cak i
>        zanemariti (u odnosu na djelo). Tako je i prilikom ovih pisanija
>        u elektronskom obliku, pa zato koristim izraz 'virtuelni pisac'
>        jer najcesce se pokazuje da sam pisac u svakodnevnim situacijama
>        ne iskazuje stavove koji su prisutni u njegovom djelu. Dakako da

Da, to je jedna mogucnost, da ja u praksi izgledam bijedno iako se
razmecem velikim rijecima. Druga je mogucnost da internet reze 99.9%
snage stvarne prisutnosti.

>        mora postojati motivacija koja ce nekoga nagnati da se lati
>        pisanja, no u svakom slucaju misljenja sam da je piscevo ime
>        samo dodatni ukras naslovu. Ne mozes se ne slagati s piscevim
>        imenom, ali se itekako mozes ne slagati s njegovim
>        razmisljanjima.

Kurac. Ja ne pisem iz neke distance, upravo obrnuto - uglavnom pisem
upravo ono sto osjecam, osim kad se radi o nekoj suhoparnoj teoretskoj
raspravi.

>"T>> "T>postalo jasno da Te cak ni Zoran nije smirio svojim vrlo razumnim
>"T>> "T>porukama.
>"T>>
>"T>>         Nisam zelio njegov, nego tvoj, do sada ignorantski, odgovor.
>"T>Zoran je pisao u moje ime s mojom dozvolom. A moj odgovor je onakav kakvo
>"T>je pitanje. Na pametna pitanja odgovaram djelima, a na glupa nikako.
>
>        To je kilava izlika. Ukoliko je pitanje blentavo, odgovor je taj
>        koji bi trebao ispraviti krivo razmisljanje. Svako religijsko

Ukoliko je pitanje blentavo, odgovora ili nece biti ili Ti se nece
pretjerano dopasti. Ukoliko je pitanje pametno, stvarno pametno...
Ostavimo to za kasnije.

>        djelovanje upravo zahtjeva takav postupak, kako bi se ispravile
>        'zablude' i prihvatili 'ispravni' pogledi koje zahtjeva doticna
>        religija.

Nemam ja kaj ispravljati zablude osoba koje ne drze previse do mojih
rijeci. Takvi imaju svoje, ja imam svoje, i mi smo dva razlicita
svijeta. Ako ja kazem "to je tako", a Ti kazes "mozda da, mozda ne",
zasto bih ja bio odgovoran za ista u vezi s Tobom?

>"T>slucajevima koje necu navoditi ponaosob. Uglavnom, ako mi ne vjerujes,
>"T>uvijek mozes otici u Prasanti pitati Ucitelja stoji li On iza onog sto
>"T>govorim, naravno ako uopce dobijes interview, u sto sumnjam. Ili, naravno,
>
>        Blijedo. Izlike su ti lose. Zasto bih trebao ici

A mozda nisi citao ono sto pise nego ono sto mislis da pise.

>        ne_znam_ti_ja_kuda kako bih doznao nesto sto me u ovom trenutku
>        ne interesira? Ili mozda zelis reci kako tebi uciteljeva
>        nazocnost ne treba? Nije li to malo prebrzo nakon tako kratkog
>        vremena kako prakticiras yogu?

Kratkog vremena? Mozda. Tebi je mozda 4 godine kratko. Meni pocetak 
izgleda kao prica iz drevne povijesti. Ostario sam milijune godina.
Uciteljeva nazocnost? Ja sam Uciteljeva nazocnost.

>"T>ostalima ne mogu govoriti javno. I da, nikad u ovom zivotu nisam bio u
>"T>Indiji, zapravo izvan Evrope, tako da je ocito da nikad nisam bio u
>"T>Njegovoj fizickoj prisutnosti. Ali, On vodi moju ruku.
>
>        Dobro, kad se Zoran vrati saznat cemo je li upce otisao. :) Kao

Mozda, ako ce uopce htjeti s Tobom razgovarati. I ako, za razliku od
mene, uopce bude imao strpljenja slusati Tvoje nebuloze.

>        sto vec rekoh, na pocetku je potrebna fizicka prisutnost
>        ucitelja. Kad si vec pomenuo Sai Babu da vidimo sto on o tome
>        misli. Tog ima podosta. Zanimljivo je da se navodi kako i on ima
>        deset tocaka kojih se valja drzati prilikom duhovnog napretka.
>        Dakle, kaze: "Duhotrazitelj treba imati gurua. Znanje o samom
>        sebi je toliko tanano da se nitko nikada ne moze nadati da ce ga
>        postici samo svojim osobnim naporom. Pomoc velikog ucitelja koji
>        je sam prosao put i postigao samospoznaju, nuzno je potrebna."
>        Ima toga jos, ali mi se bas ne pise.

Zaboravio si punch-line:
"Ali u ovom mracnom dobu takvog je gurua, savrsenog u samospoznaji,
tesko pronaci. Najbolje je zamoliti Boga da vam bude uciteljem." (po
sjecanju).
I ne pozivaj mi se na Avatara bez dozvole. Naravno, ako ne zelis da Ti
se desi ono sto se desilo Pavlovicu (isao je u Prasanthi pa ga je
Ucitelj skinuo s aviona i strpao u zatvor).

>"T>>         istice frazu "Pridji svom ucitelju", pa da jos dodam da i Vede
>"T>>         zahtijevaju ucutelja (Mundaka Upanisada 1.2.12).
>"T>Nije moguce nista napraviti bez ucitelja. Isto tako, ogranicavati ucitelja
>"T>na fizicku prisutnost izrazito je glupo.
>
>        Ovo je samo donekle tocno. To dolazi u obzir tek nakon nekon
>        vremena, kad se postignu nekakvi rezultati.

Nakon nekog vremena, "kad se postignu rezultati", tko ziv, tko mrtav.

>"T>Kao prvo, duh opcinjen gunama Prakrti Shakti ne moze spoznati Mene, nego
>"T>ostaje u kraljevstvu mamata i ahamkara. Tamo nije poznato atma brahma
>"T>advaita, Jednost Mene i Njega.
>
>        Aha, da bi se doslo do spoznaje, kako kazes Njega, potrebno je
>        prevazici raznorazne gune, ali postoje dvije mogucnosti daljeg
>        napretka, put ka odvojenosti i put ka stapanju-

Ne trabunjaj gluposti, nego radije pokusaj shvatiti sto sam napisao.

>"T>>         Iz ovog se moze zakljuciti da se u ovom slucaju ostaje zarobljen
>"T>>         'prizemnim' djelatnostima. Cak i Maharishi Mahesh Yogi smatra da
>"T>>         dok se taj nesretni JA ne odijeli od djelatnosti duh ostaje u
> >         'zabludi'.
> "T> Duh ostaje u zabludi dok ne spozna Mene.
>
>        Bas sam si pricao, ali bila buka pa nisam cuo. ;)  Ali opet malo
>        Sai Babe: "Duhovni tragatelj mora nadzirati svoje misli i
>        osjecaje. Ako su mu misli neobuzdane i osjecaji neukroceni kao
>        divlji i cudljivi konji upregnuti u kola, tada nece stici na
>        cilj."

I, sto bi to trebalo znaciti? Hoces reci da si Ti taj koji je konacno
skuzio da sam ja idiot i to zelis objaviti svijetu? Rijecima mog
Ucitelja? Svasta. Vecu hrpu gluposti nisam citao u ovoj konfi od onog
tipa, kako se ono zvao, Josip Simicic ili takvo nesto, taj mi je
predbacivao da sam nekakav sektas koji ljudima ispire mozak. Istim
tonom, kao, raskrinkao me je i sva je moja iluzija pala. Ja sam jos
tu, if I may say so myself. ;) S jednom razlikom: on me je uspio
izbaciti iz takta dovoljno da pobjesnim. Ali vise nitko nema tu moc
nada mnom, zahvaljujuci Ucitelju.

> "T> To su sve izlike. Moguce je yogu prakticirati svugdje, ali ne i
> "T> magijske obrede sa ciljem stjecanja posebnih moci. _To_ se ne moze
> "T> prakticirati u Prabhupadinom modelu, slazem se. Ako netko zeli uhvatiti
> "T> Shakti u zamku i Njenu moc koristiti za sebe, onda su ti uvjeti
> "T> potrebni, ali ne sprecavaju propast; ako, pak, zeli spoznati Boga, Ona
> "T> sama neutralizira prepreke i tamo ga vodi spontano.
>
>        Nisam govorio o magijskim obredima, pa ih ni ti nemoj uvlaciti u

Yoga, na nacin na koji je Ti dozivljavas, predstavlja ego trip.

>        ovu raspravu. Ili ti mozda ponestaje rijeci? Nisam ni navodio
>        Prabhupadu kao nekakvog vrhovnog auteriteta, ali svakako kao
>        znalca ove tematike. Fizicku manifestaciju yoge je zaista moguce
>        prakticirati svugdje, ali sumnjam da to funkcionira sa duhovnom.

Svasta. Jesi li Ti uopce prakticirao yogu? Mislim, _yogu_? Imas li
ikakve druge argumente iza te hrpe napada osim neceg sto si negdje
procitao?

> "T> You keep surprizing me. :(((((((((((
> "T> Jesi Ti siguran da si na pravim tabletama?
>
>        Ne rabim takve proizvode, ne potpadaju pod zonu mog interesa. :)

Mozda bi trebali postati.

> "T> Yogijska terminologija se sastoji od izjava koje znace nesto kad
> "T> ocituju mocnu svijest u svojoj pozadini. Slaba svijest koja rabi mocne
> "T> rijeci ruglo je sama sebi i svima ostalima, i predstavlja sablazan.
> "T> Zato ucitelji ucenicima savjetuju da sute ako nemaju sto pametnog za
> "T> reci, te da koriste samo rijeci koje su spontani izraz njihovog
> "T> prirodnog stanja duha.
>
>        Zanimljivo, #to se ponekad ne pridrzavas tih mudrih savjeta?

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

>        Cesto u zelji da ispadnes ucen pod svaku cijenu koristis rijeci
>        koje ti sigurno nisu na cast. Ne obrazlazes nego se skrivas iza
>        uvreda, a to kao yogin (?) ne bi nikako smio. Ocito je ovdje

Ne, nisam ja yogin, Prabhupada je yogin. :>

Ovdje proglasavam kraj replika na bilo sto sto odlucis napisati. Kad
promijenis ton, mozda se cujemo opet, dosta mi je razgovora u kojem
stalno netko laje na mene. Uopce ne moram dokazivati da nisam nesto
sto postoji samo u necijoj glavi, a jedinu vezu sa mnom tvori
neznanje.
-----
E-mail  : sinisa.turina@zg.tel.hr
Homepage: http://www.geocities.com/Athens/Forum/1377