Autor: sinisa.turina@zg.tel.hr (Danijel Turina)
Datum: 1997-08-03 22:17:42
Grupe: hr.fido.religija
Tema: Re: Primjenjivost dokaza na religiju
Linija: 73
Message-ID: 33e4e565.9877883@news.tel.hr

X-Ftn-To: Jean Barois

Jean Barois  je napisao:
>> Daj malo pojasni to? Koja je pozadina tog komentara (anti-religija,
>> anti-misonirstvo, ?)?
>
> Mislim da sam bio potupno jasan. Ubacivanje pojmova anti-religije i
>anti-misionarstva ovdje ima ulogu "obiljezavanja cilja". Ateizam nije
>isto sto i "anti-religionizam" ili "anti-misonirstvo". Ono prvo je samo
                                          ===========
Tipfeler, i to jebacki. ;)

>filozofski stav, a ono drugo bi bila djelatnost koja je usmjerena protiv
>ispoljavanja religioznosti. Ja sebe smatram iskljucivo ateistom.

Ja isto tako ne vjerujem u postojanje vitamina, pa kaj. ;> Svako
vjerovanje je jednako dobro, pa tako i "ovo moje". >;-)
Sto uopce znaci to da sebe smatras ateistom? Da si cuo nekoliko
bedastoca o tome sto je Bog i zakljucio da su to gluposti? I ja isto,
so what. ;)

>> opazanja i izvodjenja odgovarajucih zakljucaka. Dakle, in my point of view
>> Bozje postojanje je toliko evidentna stvar da fakat moras biti umjetnik da
>> Ga uspijes _ne_ vidjeti.
>
> To se zove "nevjerojatna lakoca vjerovanja". Jednostavno cu ispred tvog
>stava staviti suprotan predznak i potpisati se ispod njega.

Ja uopce ne vjerujem da postoji zrak, i kaj mi mozes. ;))

>> Da budem sasvim jasan, ja sam pokusao vecem broju ljudi dokazati da je
>> 2+3*5=17, cak i uz pomoc kalkulatora, ali ne, njima je "zdrav razum"
>> govorio da je to 25, cak su donijeli neki jeftini kalkulator koji racuna 25
>> i mene popljuvali. To mi je bio dokaz da mogu biti 100% u pravu makar svi
>> ostali govorili da sam u krivu ili lud; zdrav razum i brojnost su
>> bezvrijedne kategorije u dokaznom postupku.
>
> 2+3*5 zaista jest 17 ako uzmemo kao pravilo (konvenciju) da se prvo
>vrsi operacija mnozenja ... itd. Medutim kod vjerovanja odnosno
>nevjerovanja neslaganje je vec na nivou konvencija.

Nije to konvencija nego fundament. Ako ne radis na tocno odredjen
nacin ne dobivas tocan rezultat, nema tu konvencije i dogovora. Dakle,
ako dodje profesor matematike na faks i kaze da ne vjeruje u prioritet
operacija, ispast ce idiot, ponistit ce mu diplomu. Isto tako, ako
netko dodje covjeku koji je "vidio" (navodnici zato sto to ima vrlo
malo s osjetilom vida, dakle radi se o uobicajenoj metafori) Boga, i
mrtav hladan kaze da sebe smatra ateistom, ne treba se cuditi ako mu
se sugovornik pocne valjati po podu od smijeha. ;))
Recimo da Bog sasvim postoji a Ti u Njega ne vjerujes. Kaj to govori?
;)

>> Drugo je sad pitanje sto pojedinci misle pod pojmom "Bog". Ima stvari pod
>> tim imenom koje predstavljaju vrhunac uzasa ili sprdacinu.
>
> Mislim da je u ovoj raspravi jasno sta se podrazumijeva pod pojmom
>"Bog".

To uopce nije jasno. Imas monoteizam (teizam i deizam), henoteizam,
politeizam, osvjedoceni monizam i ne-dualizam (monizam), panteizam i
sve moguce derivate navedenog. Recimo da pod Bogom podrazumijevas
osobu stvoritelja i odrzavatelja Svemira? Samo stvoritelja? Ili pak
starca sa sijedom bradom koji sjedi na oblaku i mrko gleda? ;) Ili
mozda sat-cit-ananda princip, dakle Apsolut? Ili se radije bavis
"opipljivijim" stvarima? ;)
Vec i sama cinjenica da nije odrzivo poimanje uzrocnog lanca kao
otvorenog (dakle da mora postojati neuzrokovani prvobitni uzrok svega)
govori dovoljno, barem IMO.
Dakle, daleko je, jaako daleko ozbiljna religijska misao od onoga za
sto sam stekao dojam da smatras da ona jest.
-----
E-mail  : sinisa.turina@zg.tel.hr
Homepage: http://www.geocities.com/Athens/Forum/1377