Autor: sinisa.turina@zg.tel.hr (Danijel Turina) Datum: 1997-08-07 00:01:17 Grupe: hr.fido.religija Tema: Re: Dokazi da nema Boga Linija: 74 Message-ID: 33e8f26b.6276515@news.tel.hr |
X-Ftn-To: Tomica Porobic Tomica.Porobic@cd-rom.fido.hr (Tomica Porobic) je napisao: > > Ne vidim kakvog smisla ima dokazivati nepostojanje boga, kad > > je unaprijed poznato da krscanstvo na to ne moze ponuditi protuargument, > > jer se fenomen "boga" zasniva na vjerovanju, a vjerovanje i > > razum (cija je metoda dokaz) se medjusobno iskljucuju. > > DT> :))) ROTFL! :))) > DT> Da je "bog" "fenomen" koji se zasniva na vjerovanju, ja bih bio prvi > DT> koji bi to popljuvao. Bog ne iskljucuje razum. Bog tvori razum, s tim > DT> da je razum toliko mala cestica, tolika sitnica da nema ni najmanje > DT> nade da se njime moze spoznati Bog. Nema dokaza koji bi ukazali na > DT> Bozje postojanje, buduci da nema nicega sto bi bilo _izvan_ Boga i sto > DT> bi na Njega moglo ukazati kao na "objektivnu" pojavu ili takvo nesto. > > Ja ovdje primjecujem kontradikciju, tim vise sto je u ovakvom > poimanju pojam Boga suvisan. Moje poimanje je slicno utoliko sto > ja umjesto Boga govorim o prirodi, bitku, totalitetu, kozmosu; Upravo to! Suvisna je zabluda koju si stekao o Bogu. Toga nema. Ali Bog ipak postoji, onaj pravi, i sadrzava sve stvari koje si pobrojao ovdje. Izmedju ostalog. > temeljna > razlika je slijedeca: Tvoju ljubav i strahopostovanje prema tom, > transcedentnom, Bogu karakterizira osjecaj zavisnosti i inferiornosti. Imam i razloga. Jedina korekcija bi se odnosila na to da ja prema Njemu ne osjecam strahopostovanje, nego ljubav i beskrajno obozavanje i divljenje. A sto se inferiornosti tice... cuj, lako se preseravati kad ne znas o cemu pricas. Kako ja mogu reci da je nekakvo tijelo od vode i malo minerala superiorno Moci koja okrece Svemire kao od sale? Za to bih morao biti skroz lud. > Ja _svoj_ um smatram jedinim kriterijem, jer njime je i odredjeno > moje poimanje stvarnosti. Samo izvoli. Ja svoj um smatram igrackom s kojom se jos uvijek zabavljam samo zato sto postoji Bozji plan u kojem ona mora sudjelovati. > Da rezimiram : > Um ne moze iz-umiti nesto sto njemu samom ne bi bilo pojmljivo. Dakle Bog ne moze biti dat u umnoj predodzbi. > Priroda je pojmljiva i shvatljiva (iskljucivo) u terminima > kojima je um poima. O nekim drugim terminima je besmisleno govoriti. > Pojam Boga kako ga ti tumacis smatram besmislenim. Priroda uopce nije pojmljiva umom; (manjkavo) tumacenje prirode jest. Dakle um moze pojmiti jedino vlastite tvorevine. Pojam uma ja dakle smatram nekorisnim, stoga um treba ostaviti na strani ako se zeli spoznati bitno. > DT> Ipak, izvrsavanje programa nepobitan je dokaz o postojanju kante na > DT> kojoj se taj program vrti. Ja mozda ne obracam paznju na CPU i > DT> graficku karticu dok ovo pisem, ali se njihovo postojanje itekako > DT> ocituje po posljedicama (dakle ovo pisem zahvaljujuci njima). Isto > DT> tako, zahvaljujuci Bogu Ti pises da Bog ne postoji ili da su Ga ljudi > > Moj razum se 'vrti' na necemu sto ja smatram materijalnim tijelom. A tijelo Ti se vrti na necemu sto se zove Svemir, sto se opet vrti na necemu sto se zove Mahat-Tattva, sto se vrti na necemu sto se zove Prakrti Shakti, sto je pak Bog u ocitovanom vidu. Osim tog vida postoje jos Bozji osobni vid, Isvara, dakle Bog kao osoba, te Bozansko kao takvo - satcitananda, Apsolutna Istina ili brahman. Procitaj digest, vec sam pisao o tome Axyju. ----- E-mail : sinisa.turina@zg.tel.hr Homepage: http://www.geocities.com/Athens/Forum/1377 |