Autor: Danijel.Turina@sprint.pub (Danijel Turina)
Datum: 1997-02-19 11:42:05
Grupe: hr.fido.religija
Tema: Terminologija
Linija: 120
Message-ID: 66d_9702200300@hrfido.fido.hr

DK>DT>DK>Možeš li mi sada molim te još samo ukratko objasniti kaj su to
DK>DT>DK>Sambhogakaya i Dharmakaya? :)

DK>DT>Ehhh Domchi, Domchi! ;))) Barem Ti moram priznat' da pitaš uvijek
DK>DT>na isti način. :)) Poruka 12628, subject Budizam, 10.12.1996 (d.m.g),
DK>DT>copy-paste quote kako slijedi:

DK>Ovaj... :))))))))
DK>Senilnost, kaj ćeš. :) Što je najbolje tu poruku imam negdje sačuvanu.
DK>:))) Sorry. :)

:)) Ma, sve je u redu.

DK>DT>"Dharmakaya" je u budizmu ono sto je Brahman u vedanti. To je
DK>DT>kraljevstvo neočitovanog, o kojem se ponekad govori kao o "jedinstvu
DK>DT>svih buddha". To je stanje sat-cit-ananda bez subjekta i objekta. Isto
DK>DT>tako, može se odrediti kao neočitovana Božanska Svijest. U ikonografiji
DK>DT>mahayane prikazuje se kao beskrajni ocean, miran i bez valova.
DK>DT>"Sambhogakaya" se u toj ikonografiji prikazuje kao duga koja prosijava
DK>DT>kroz maglicu koja isparava iz oceana. To je stanje najbilže odrednici
DK>DT>"Bog" u ostalim religijama - beskrajno blistavo blaženstvo koje održava
DK>DT>kreaciju, skup svih vrlina smještenih na jednom mjestu.

DK>Da li mi možeš te pojmove malo detaljnije pojasniti... dao si mi nekakvu
DK>predstavu o njima, usporedbu, ali je ona prilično slikovita i nimalo
DK>konkretna. :)

Uff... Kao prvo, nisam sasvim siguran da je uopće moguće dati nešto više
od usporedbe, barem ovako, preko konfe. Kao prvo, osnovna stvar koju
treba shvatiti je to, da ovdje ne postoje razlike u svjesnosti, nego u
njezinom očitovanju. To znači da je Sambhogakaya u stvari Dharmakaya
očitovan kao ocean Svjetla, koji napaja Kreaciju blaženstvom.
Nirmanakaya je očitovanje koje stupa u dodir s pojedinačnim bićima,
kojima pruža direktan uvid u Apsolut. Nirmanakaya (ponekad se koristi
termin Avatara ili Bodhisattva, pa i Jivan-mukta) ne predstavlja toliko
osobu (u fizičkom ili nekom drugom tijelu), koliko "rupu" u iluziji
mnoštva. Svatko tko je ikada vidio Maha-Avatara Babajija, makar na
slici, znat će točno o čemu govorim. Njega je teško vidjeti kao bilo što
drugo osim Sebe Samog, koji se prikazuje izvana, da bi ga lakše bilo
vidjeti iznutra.

DK>Jesu li to osobnosti, osobe, individue?

Kao prvo, nisu tri, nego Jedan.
Kao drugo, Jastvo, Vrhovna Stvarnost, očituje se kao Dharmakaya, carstvo
neočitovanog, Sambhogakaya, carstvo Besmrtnog Blaženstva, Nirmanakaya,
Stvarnost prekrivena pokrivačem lila-šakti, energije Božanske Igre, te
kao mnoštvo bića prividom upojedinjenih. Individualnost, dakle
osobnost ograničena na jednu točku središta, proizvedena je prividom
prakrti šakti, i karakteristična je jedino za jive (izgovara se đive),
živa osobna bića koja nastanjuju Kreaciju. Dharmakaya, Sambhogakaya i
Nirmanakaya nisu osobe ili osoba, oni/on su Osobnost, koja je svijest i
život u svim osobama. Spoznajom Vlastite istinske prirode doživljavamo
Se kao jedinstvo, koje prožima Kreaciju, koja je tanka maglica sivog
dima koji skriva Nepodjeljeno, Neočitovano Jedno.

DK>U kakvom su odnosu Dharmakaya i Sambhogakaya, je li jedan od njih
DK>podređen/niži u hijerarhiji/napredniji (tražim pravu riječ)?

Oni uopće nisu u odnosu (relatio), budući da odnosi postoje samo u
svijetu relativnog. Odnosi ne postoje u Njemu, nego samo u dodiru s
relativnim. U Dharmakayi ne postoje odnosi, zato se za Njega kaže da je
neočitovani Apsolut. Sambhogakaya je naziv za Svijest, Blaženstvo i
Kreativnu Inteligenciju, koja daje život Kreaciji; tako bića, u zabludi
u pogledu Njegove prirode, smatraju Ga odvojenim, dalekim i
nedodirljivim, iako On predstavlja srž i bit njihove prirode.
Nirmanakaya prividno ima osobine jive, živog bića, i stupa u dodir s
drugim živim bićima, koja su u zabludi u pogledu vlastite prirode. Tako,
bića imaju izvana prilike stupiti u dodir s Onim, što ne opažaju
iznutra.

DK>Koja je razlika između njih? Je li prvi nepokretan, a drugi
DK>pokretan?

Nema razlike. Ono, što je svuda prisutno, kao što je hardware uvijek i
nužno prisutan kod izvršavanja softwarea, ne treba se kretati da bi
stiglo s jednog mjesta na drugo. O prisutnosti, zapravo sveprisutnosti
može se govoriti tek od Sambhogakaye. Sve je očitovanje Njega.
Nirmanakaya djeluje prividno lokalizirano, budući da se prividno nalazi
na jednom mjestu i djeluje iz jedne točke. Razlika je u tome, što se
samo željom može očitovati kroz bilo koju točku, i to kroz bilo koji
broj takvih točaka istodobno. Tako se stvara privid istodobne
prisutnosti Avatara kroz nekoliko tijela istodobno. Ono, što
zaslijepljena bića ne opažaju, jest da je On uistinu prisutan svuda, a
da je znanje o tome pomračeno iluzijom.

DK>DT>Nirmanakaya nikad ne podliježe uzročno posljedičnim zakonima. U
DK>DT>ikonografiji, prikazuje se u liku kišonosnih oblaka, koji izlijevaju
DK>DT>kišu mudrosti i blaženstva na cjelokupnu kreaciju. Bilo bi greška uopće
DK>DT>smatrati da postoji nekakva kvalitativna razlika unutar Trijumvirata.
DK>DT>Jer, ocean, magla i oblaci samo su voda.

DK>Ako sam dobro povezao, to je ono na što kršćanstvo referira kao "Sveto
DK>Trojstvo"? (ovo sam isto vjerojatno već prije napisao). ;)

Ne. "Sin" u kršćanstvu dobro je pogođen termin, koji čak dosta dobro
opisuje Nirmanakayu, budući da se odnosi na Gospodina Isusa, koji to
nedvojbeno jest. Greška je u tome da se termin ograničava samo i jedino
na Njega.
Termin "Duh Sveti" je termin koji nema veze s ovim, budući da je
evidentno da se tu radi o djelatnoj energiji, koja istodobno posjeduje
atribute osobe. Tako se taj termin najbolje prevodi pojmom "šakti", i to
s atributima acintya (nedokučiva, nespoznatljiva) ili lila (Božanska
igra), dakle "Nedokučiva Božanska djelatna energija" ili "energija
Božanske igre".
"Otac", dakle poimanje Boga kao stvoritelja, također nema ekvivalenta u
ovom kontekstu. On se može usporediti s terminom Brahma, praotac, koji
je stvoritelj Svemira. Isto tako, može se izvesti paralela s terminom
Išvara, Gospod, Bog kao osoba.

Nadam se da sam uspio pogoditi ono što si htio razjasniti. Ako nisam,
pitaj ponovo. :)

-!-
 * OLX 2.2 * Om Namah Shivaya!
--
: Fidonet:  Danijel Turina 2:381/112
: Internet: Danijel.TurinaŽsprint.pub
:
:  Standard disclaimer: The views of this user are strictly his own.